קרמיקה למטבח מודרני – אריחים למטבח

המטבח המודרני

אחד מהמטבחים האהובים ביותר על הקהל הישראלי הוא המטבח המודרני. בשנים האחרונות ביותר ויותר בתים פרטיים וכן דירות מגורים, ניתן למצוא מטבח מעוצב בסגנון מודרני. מה מייחד את אותו  מטבח ואיזה סוג אריחים יכולים להתאים למטבחים בסגנון זה? על כך ועוד במאמר שלפניכם.

 

מהו מטבח מודרני 

המטבח המודרני הינו מטבח שמשולבים בו חומרי גלם שונים, כמו: ברזל, זכוכית, אבן טבעית, עץ מלא ועוד. אחד מהמאפיינים של מטבח זה, הוא העיצוב הנקי וקווים ישרים. כמו כן, מצויים בו מגוון פתרונות אחסון מתקדמים המשולבים בגוף ארונות המטבח. מאפיין נוסף של סוג מטבח זה, הוא שימוש בלוחות מזכוכית המשמשים למטרות חיפוי, כאשר אותם לוחות מגיעים בשלל הדפסות דקורטיביות.  עיצובו של המטבח המודרני, הינו הליך עיצובי אשר מיועד ליצירת מטבחים שבהם משולבים מגוון גדול של פתרונות אחסון יעילים ומסווים מהעין, לצד שימוש בקו עיצובי נקי.

 

ההבדלים בין מטבח קלאסי למטבח מודרני

ההבדלים בין המטבח המודרני למטבח הקלאסי, באים לידי ביטוי בכל מאפייני המטבח, החל מחומרי גלם המשמשים לייצור המטבח, דרך פתרונות אחסון בחלל המטבח וכלה בנראות חזיתות המטבח. עיצוב מטבח קלאסי מתאפיין יותר בחומרי גלם מסורתיים כגון עץ מלא, המאפיינים גם את עיצוב המטבח הכפרי.

 

חיפוי קרמיקה למטבח מודרני

בחירת אריחי קרמיקה לחיפוי המטבח המודרני, חשוב שתעשה בהתאם לגודל המטבח והיקף השטח אותו מעוניינים לחפות. מכיוון שאחד מהמאפיינים העיקריים של המטבח המודרני הינו החלל הפתוח, מומלץ להשתמש באריחי קרמיקה גדולים יחסית, כאשר באזורים מסוימים ניתן יהיה לשלב גם אריחי פסיפס מעוצבים השוברים מעט את האלגנטיות המאפיינת את המטבח המודרני. הקרמיקה מהווה את חומר הגלם היותר מומלץ לטובת חיפוי המטבח. זאת משום שקרמיקה הינה חומר חזק ועמיד. בניגוד לחיפוי מאבן טבעית שאינה עמידה כל כך למים וקשה יותר לניקוי. יש לזכור כי בעת העבודה במטבח ניתזים נוזלים כמו שמן על החיפויים ולכן ככל שחומר החיפוי יותר עמיד, כך הניקוי שלו יהיה יותר קל.

 טיפים לבחירת אריחים למטבח מודרני

  • פורצלן – אריחי קרמיקה היכולים להתאים למטבח מודרני, הינם אריחי פורצלן. אותם אריחים מתאפיינים בעמידות גבוהה ומגיעים במבחר דגמים עיצוביים, היכולים להתאים לכל סגנון עיצובי.
  • מרווח – חשוב לציין כי המרווח בין אריח לאריח הוא לרוב כ-3 מ”מ, אך כאשר מדובר על חיפוי קירות מטבח מודרני, מומלץ להקטין את המרווח ולשמור על מרווח של כ-2 מ”מ. כך ניתן יהיה לשמור על מראה אסתטי התורם לאווירת החלל הפתוח, האופייני למטבחים מודרניים.
  • אחידות – בחירת אריחי הקרמיקה למטבח מודרני, מוכרחה להיעשות בצורה שבה אריחי הקרמיקה ישמרו על מראה אחיד ואלגנטי של המטבח. לכן, שימוש מופרז באריחים מודפסים או מאוירים אינו מומלץ. לעומת זאת, שימוש באריחי קרמיקה גדולים, בגוון צבע אחיד ומבריק, עשויים לתרום לשדרוג המטבח והבלטת העיצוב הייחודי של המטבח. כמו כן, בחירת גוון האריחים מומלץ שתעשה בהתאם לצבע הדומיננטי שיש במטבח ובהתאם לצבעם של משטחי העבודה שבמטבח.

  • לוחות זכוכית – במקרים בהם ישנו שילוב של לוחות זכוכית מודפסים במטבח, ניתן להשתמש באריחי קרמיקה מודפסים לצורכי חיפוי קירות המטבח המודרני, אך במקרים כאלו מומלץ שהדבר ייעשה במינון נכון, זאת כדי לתת מקום לייחודיות לוחות הזכוכית המודפסים המעטרים את חלל המטבח.
  • בחירת קרמיקות בגימור מט – בשונה מקרמיקה בגימור מבריק, שילוב של קרמיקה בגימור מט במטבח, יעניק לו מראה חמים ומשתלב במיוחד בסגנון מטבחים מודרניים. אמנם קרמיקה עם גימור מבריק מעניקה מראה נקי לחלל, אך גימור שכזה יותר מתאים לקרמיקה בחדר האמבט מאשר למטבחים.
  • שילוב נכון של רובה בקרמיקה – ריצוף קרמיקה דורש לעשות שימוש ברובה וכן גם כאשר מדובר על חיפוי לקרמיקה במטבח. מומלץ לשים את הרובה במרווחים עד שני מילימטר. חשוב לבחור בפוגות (רכיב פלסטיק דמוי צלב המותקן בין האריחים להבטחת מרווחים שווים) לא גדולות בגוונים התואמים לקרמיקה, או בגוונים המנוגדים לה לחלוטין על מנת לקבל קונטרסט. לדוגמא, לקרמיקה בגוון בהיר, תתאים רובה בגוון אפור, אשר תדגיש את הקווים שבין אריחי הקרמיקה. מומלץ לעשות שימוש ברובה אפוקסית, מכיוון שזו לא מצהיבה ככל שעובר הזמן וכן היא עמידה וקלה לניקוי.
  • בחירת גוון הקרמיקה – במטבחים מעוצבים חשוב לבחור בצבעים ובגוונים התואמים לסגנון העיצובי שלהם. כאשר בוחרים בקרמיקה למטבח מודרני, חשוב לבחור בגווני צבע בהיר, פשוט וללא טקסטורות. לעומת זאת, בחירת קרמיקה לחיפוי מטבח כפרי, ניתן להתאים קרמיקות עם טקסטורות, מרקמים וצבעים שונים בגווני חום אדמדם.
  • כמות הקרמיקה חשובה – עיצוב מטבח בצורה איכותית לפי הזמנה אישית בשילוב קרמיקה, דורש כמות מספיקה של אריחי קרמיקה. מומלץ שלא להזמין בדיוק את כמות הקרמיקה לפי מטר, אלא להזמין תמיד כ-10 אחוז יותר מהכמות שנמדדה. זאת משום שעלולות לצוץ תקלות כמו אריחים שעלולים להישבר בעת ההתקנה.

 

לסיכום, מומלץ להימנע מבחירת אריחים בצבעים עזים וקיצוניים או לפי טרנדים חולפים, משום שהקרמיקה אמורה לשמש אתכם לאורך זמן רב. חשוב לבחור בקרמיקה בגוונים עדינים המתאימה לצרכים שלכם ולטעמכם האישי.

אריחים למטבח מודרני – קדם קרמיקה

נכנסים לדירה חדשה? משפצים דירה קיימת? אנו בקדם קרמיקה נשמח ללוות אתכם מראשית התהליך ועד אחריתו במתן ייעוץ מקצועי, יעיל, מאיר פנים המבוסס על שנות ניסיון רבות ואלפי פרויקטים מוצלחים. לעובדינו ניסיון רב בשיתוף פעולה עם אדריכלים, מעצבי פנים וקבלנים בשיווק מוצרי קרמיקה לחיפוי, גרניט פורצלן וכלים סניטריים ממיטב היצרנים והמותגים הפעילים בשוק והתאמתם לבית הלקוח והסיגנון העיצובי המתאים לו.

 

לכל שאלה וייעוץ צרו אתנו קשר:

טלפון 03-6871442 :

פקס: 03-6395584

אימייל: a6871442@bezeqint.net

סגירת תפריט
דילוג לתוכן