ריצוף מקלחת – המדריך המלא

ריצוף האמבטיה

חדר האמבטיה הוא אחד מהחללים הכי שימושיים ופעילים שיש. בניגוד לשאר חדרי הבית, חדר האמבטיה צובר לחות ורטיבות בכמות גדולה באופן יומיומי ועל כן בחירת חומרי הגלם המרכיבים את האמבטיה תהיה תוך לקיחת בחשבון את העובדה הנ"ל. הכלים הסניטריים, גופי התאורה, הארונות וכמובן הריצוף חייבים להיות מתאימים לתנאים הייחודיים השוררים בחדר האמבטיה. בחירת ריצוף חדר אמבטיה היא אחת מהבחירות היותר חשובות בהליך שיפוץ חדר האמבטיה. בחירת מרצפות לחדר אמבטיה תעשה מתוך חשיבה מעמיקה וקפדנית על הצרכים והדרישות הייחודיות של החדר. במדריך הבא תוכלו לקרוא כיצד לבחור נכון את סוג חומר הגלם המתאים ביותר עבור חדר האמבטיה שלכם.

 

בחירת ריצוף אמבטיה – המדריך המלא

  • הכרת חומרי הגלם – ראשית, יש להכיר את שני הסוגים העיקריים של חומרי הגלם מהם עשויים האריחים, כאשר שני סוגי האריחים האידיאליים והשכיחים ביותר עבור ריצוף האמבטיה, הינם קרמיקה וגרניט פורצלן. אין הבדל משמעותי בין השניים, מלבד העובדה כי אריחי גרניט פורצלן (המהווים סוג של אריחי קרמיקה) מכילים גם חרסית, ההופכת אותם לעמידים וחזקים יותר. אריחי הגרניט פורצלן הינם גם הפופולאריים ביותר לריצוף שאר חדרי הבית, משום שהם מגיעים במגוון רחב של טקסטורות, צבעים ועיצובים שונים, המאפשרים להתאים אותם לכל חלל. בנוסף, אריחים אלה פשוטים להתקנה וקלים לתחזוקה.
  • עיצוב – יש מגוון רחב של סגנונות עיצוב של ריצופים לחדרי האמבטיה. הריצוף בחדר האמבטיה הינו חלק משמעותי וקריטי ביצירת הנראות הכללית של החדר, משום שהוא מכסה שטח נרחב ולמעשה מכתיב את הסגנון העיצובי הכללי של חדר האמבטיה. במידה ועדיין לא נבחר קו עיצובי לחדר האמבטיה, הריצוף יכול להיות נקודת התחלה ממנה ניתן להמשיך לבחירות עיצוביות נוספות. במרבית המקרים, נהוג לבחור בריצוף בצבע ניטראלי יחסית, כמו ריצוף שחור לאמבטיה, מכיוון שצבע זה לא מבליט לכלוך וכתמים. כאשר בוחרים מרצפות לאמבטיה, מומלץ לקחת בחשבון את צבעי  הכלים הסניטריים, הקירות וכדומה ולהתאים את צבע הריצוף אליהם.
  • איכות הריצוף – חשוב ביותר לבחור בריצוף איכותי העשוי מחומרי גלם עמידים שישמשו אתכם לאורך זמן. כאשר מדובר באיכות הריצוף יש לקחת בחשבון את הצורך שהריצוף יהיה עמיד מפני מים ורטיבות, שישרת אתכם נאמנה ללא צורך להחליפו לאחר זמן קצר.
  • בטיחות – מכיוון שבחדר האמבטיה קיימת נטייה ללחות ורטיבות הרצפה, מומלץ למנוע מצבים של החלקה. על כן, בחירת הריצוף לאמבטיה מוכרחה להיעשות תוך שיקולים בטיחותיים. על מנת לוודא כי המרצפות הינן בטיחותיות, ניתן להבחין במידת ההתנגדות להחלקה המסומנת ב-R, כאשר הטווח נע בין 9 ל-13. לריצוף חדר האמבטיה מומלץ לבחור בריצוף המגיע ל-R10 לפחות.
  • פתחי ביוב וצנרות – חשוב לקחת בחשבון את מיקומם של פתחי הביוב והצנרות באמבטיה ולכלול אותם בחישובי הריצוף השונים. יש לבחור בריצוף גמיש מספיק על מנת שיהי ניתן לחתוך אותו בצורה מדויקת לטובת פתחי הביוב וכן ליצור עיצוב נעים לעין, שלא יבליט או יחרוג מגבולות פתחי הביוב והצנרות.
  • חומר גלם עמיד – חומרי הבנייה שבהם נעשה שימוש בשיפוץ או בניית חדר אמבטיה לרבות הריצוף, חייבים להיות עמידים למים ורטיבות. חשוב שלא לבחור ברצפת פרקט עץ לחדר אמבטיה, מכיוון שעץ סופג מים, נסדק ומתבלה במהירות. יש לבחור בריצוף שמתאים לתנאים הייחודיים של האמבטיה – רטיבות ולחות ושינויי טמפרטורות תמידיים.
  • ריצוף בהדבקה וריצוף מאפס – יש שתי דרכים ליישום ריצוף. האחת היא עקירת הריצוף הקיים, יישום חדש של חול וריצוף חדש. הדרך השנייה הינה לרצף בהדבקה, כאשר הריצוף מודבק מעל הריצוף הקיים. לרוב, המחיר של ריצוף בהדבקה יהיה יותר זול, אך הדבר אינו מתאפשר כאשר קיימים אריחים עקומים או שבורים. כמו כן, במידה והריצוף אינו מוחלף בהדבקה בכל הבית, נוצרת מדרגה קטנה בכניסה לחדר העלולה להפריע.
  • גודל הריצוף – יש לשים לב במידה ובוחרים בריצוף בגודל לא סטנדרטי, או בצורות שאינן סטנדרטיות, כי ישנם בעלי מקצוע שידרשו תוספת תשלום עבור העבודה. לכן, כדאי לוודא טרם מבצעים את הרכישה עם איש המקצוע, אם קיימת עלות נוספת הקשורה ליישום הריצוף שנבחר. כמו כן, יש לשים לב שבריצוף בגדלים לא סטנדרטיים, עלול להיות יותר פחת בעבודה, דהיינו אריחים שנחתכו על מנת להתאים לזוויות שלא יוכלו להיות יותר בשימוש. לכן, יש לרכוש כמות גדולה יותר של ריצוף.
  • כמות הריצוף – מומלץ לרכוש כמות גדולה יותר של ריצוף ולא בכמות מדויקת למידות החדר. זאת על מנת שיוכלו להיות עתודות במקרה של אריחים שנשברו בזמן היישום או בעתיד.
  • פאנלים חתוכים – מומלץ לרכוש את הפאנלים כאשר הם חתוכים מראש, בכדי להבטיח חיתוך ישר ומדויק.
  • שיפוע – חשוב לדעת כי בחדרי אמבטיה הריצוף מוכרח להיות בשיפוע של אחוז אחד, על מנת שהמים יזרמו אל פתח הניקוז.
  • איטום – במידה והריצוף נעשה מאפס, כולל החלפת מערכת האיטום, חשוב לוודא שהאיטום מתבצע על פי התקן. כמו כן, בפוגות (הרווחים שבין האריחים) חשוב ליישם רובה אפוקסית אוטמת הייעודית לחדרים עם לחות גבוהה.

 

רצפת אמבטיה – עיצובים בולטים

  • ריצוף דמוי עץ, שיש או בטון – יש חומרים טבעיים הפחות מתאימים לחדר האמבטיה, מפני שחומרים טבעיים נוטים להיות בעלי יכולת ספיגת מים גבוהה, תכונה שכלל לא מומלצת בחדרים רווי לחות ומים. על מנת לתת מענה לחובבי מראה עץ טבעי, שיש, בטון או חומרים טבעיים אחרים, ישנם אריחי גרניט פורצלן בדוגמת אותם החומרים.
  • צורות גיאומטריות – אחד הטרנדים העיצוביים הנפוצים בשנים האחרונות. לדוגמא, ריצוף משושים לאמבטיה, משלושים, מעוינים וכדומה, המעניקים לחלל כולו נראות מעניינת. אריחים הללו יוכלו להתאים כריצוף לחדר שלם או כחלק מקיר בלבד.

 

ריצוף לשירותים – קדם קרמיקה

נכנסים לדירה חדשה? משפצים דירה קיימת? אנו בקדם קרמיקה נשמח ללוות אתכם מראשית התהליך ועד אחריתו במתן ייעוץ מקצועי, יעיל, מאיר פנים המבוסס על שנות ניסיון רבות ואלפי פרויקטים מוצלחים. לעובדינו ניסיון רב בשיתוף פעולה עם אדריכלים, מעצבי פנים וקבלנים בשיווק מוצרי קרמיקה לחיפוי, גרניט פורצלן וכלים סניטריים ממיטב היצרנים והמותגים הפעילים בשוק והתאמתם לבית הלקוח והסגנון העיצובי המתאים לו.

 

לכל שאלה וייעוץ צרו אתנו קשר:

טלפון 03-6871442 :

פקס: 03-6395584

אימייל: a6871442@bezeqint.net

סגירת תפריט
דילוג לתוכן