חדר אמבטיה עשה זאת בעצמך

"שיפוץ מקלחת עשה זאת בעצמך" הוא פרויקט מרתק ומאתגר שנועד ליצור שינוי מהותי במראה ובתחושה של החדר. בנוסף, שיפוץ אמבטיה לבד יחסוך כסף ויעניק תחושת הישגיות והצלחה.

 

שלב 1: תכנון ותקצוב חדר אמבטיה עשה זאת בעצמך

בתחילה, יש לבצע תכנון יסודי ולקבוע תקציב. כאשר מתכננים שיפוץ חדר אמבטיה לבד, חשוב לשקול את מטרותיו ולהחליט על השינויים הדרושים.

ניתן לשאול, האם להחליף את האמבטיה, את הצנרת, את הכיור או גם את כל הארונות? האם יש תכנון לשנות את ארגון החדר או לשדרג את התאורה?

תכנון מקדים יעזור להתמקד במשימות הרלוונטיות ולקבוע את התקציב המתאים.

במילים אחרות, תכנון יסודי וקביעת תקציב מהווים שלבים חשובים בשיפוץ האמבטיה ויש להתייחס אליהם בקפידה. להלן מספר נקודות שחשוב לשקול בתהליך התכנון:

המטרות הצפויות: 

מומלץ להתחיל בקביעת המטרות המדויקות. האם לעדכן את מראה האמבטיה, לשדרג את הציוד הקיים, או אפילו לשנות את פריסת החדר? קביעת מטרות החלפת אמבטיה לבד תסייע בהכנת תכנית פעולה מתאימה.

תקציב:

עם תכנון השיפוץ, מומלץ לקבוע תקציב, כדי לדעת כמה להוציא ועל מה.

מצב התשתיות:

ישנם מקרים, בהם מתגלות תקלות בתשתיות הקיימות. מסיבה זאת, עדיף לבדוק מראש את הצנרת ואת התשתיות הקיימות, ולתכנן את השיפוץ בהתאם.

תוכנית פעולה לגבי שיפוץ חדר אמבטיה עשה זאת בעצמך:

כאשר המטרות ברורות וידועות, והתקציב מוגדר, ניתן ליצור תוכנית פעולה מקצועית שכוללת את החומרים  הנדרשים, זמן השיפוץ, וממה יורכב.

ייעוץ מקצועי:

מי שמתקשה להבין כיצד לתכנן את השיפוץ באופן עצמאי יכול לפנות למתכנן פנים, אדריכל או בעל מקצוע אחר שיכול לתת ייעוץ מקצועי ולעזור בתכנון השיפוץ בצורה מקצועית ויעילה.

בשורה התחתונה

תכנון יסודי וקביעת תקציב הם חלק בלתי נפרד משיפוץ האמבטיה. על ידי קביעת מטרות, תכנית פעולה, וקביעת התקציב, ניתן להתחיל את התהליך באופן מוצלח ויעיל.

 

שלב 2: שיפוץ והסרת חומרים ישנים

לפני שמתחילים בשיפוץ האמבטיה, ייתכן ויהיה צורך לפנות ולהרוס חומרים ישנים כמו אריחים ושיש. תהליך השיפוץ דורש כלים מיוחדים שנועדו להגן על המשפץ, כמו משקפי מגן וכפפות.

בעת השיפוץ, יש לנקוט באמצעי זהירות על מנת לא לפגוע במבנה הקיים ובצנרת. לאחר הסרת החומרים הקיימים, יש לפנות אותם על מנת להשאיר מקום עבור חומרים חדשים (כמו אריחים חדשים).

במילים אחרות, תהליך שיפוץ זה דורש אמצעי זהירות שונים על מנת למנוע נזק למבנה הקיים ולצנרת. להלן מספר נקודות שחשוב לקחת בחשבון בתהליך:

בטיחות:

תהליך השיפוץ דורש כלים מקצועיים והבנה כיצד להשתמש בהם. חשוב להצטייד בציוד מתאים כמו משקפי מגן, כפפות, ואוזניות מגנות. חשוב לדעת כיצד להשתמש בציוד זה במהלך העבודה.

תכנון:

חשוב לתכנן את תהליך השיפוץ מראש. יש להבין איזה אזורים רוצים להרוס ולהשתמש בכלים המתאימים למשימה. אם לא ברור איך להתחיל, ייתכן ויהיה צורך לפנות למומחה כדי לקבל הדרכה וייעוץ.

שמירה על המבנה הקיים:

תהליך השיפוץ (לפחות בשלבי ההריסה) עלול להיות מסוכן למבנה הקיים, לכן כדאי לנקוט באמצעי זהירות ולבדוק היטב את מבנה הקירות והתקרה לפני שהורסים משהו. מומלץ לבחון אזורים שונים במבנה על מנת להימנע מלפגוע בתשתיות כמו צנרת או עמודי תמיכה.

הסרת חומרים ישנים:

לאחר שהורסים חומרים ישנים (כמו אריחים או שיש), ייתכן ויהיה צורך לפנות את אלו שנותרו. יש לוודא כי מסירים רק את החומרים הישנים מבלי לגרום נזק למבנה.

ניקוי והכנה:

לאחר השלמת השיפוץ והסרת החומרים הישנים, יש לנקות היטב את האזור ולהכין אותו להתקנת החומרים או הרכיבים החדשים.

בשורה התחתונה

לסיכום, תהליך שיפוץ האמבטיה מערב אמצעי בטיחות וזהירות כדי לשמור על המבנה הקיים ועל מערכת הצנרת. תכנון יסודי, שימוש בציוד המתאים, ובדיקה של מבנה הקירות יכולים לייעל את הליכי השיפוץ. יש להסיר את הרכיבים הישנים, ולהכין את המקום להתקנת החומרים החדשים, בין אם מדובר על אריחים, שיש או רכיבים אחרים.

 

שלב 3: התקנת הצנרת 

התקנת צנרת חדשה היא אחת המשימות "הכבדות" בשיפוץ האמבטיה. יש לוודא שיש את כל החומרים והרכיבים המתאימים כמו צינורות, מחברים, מסילות וכו'. בזמן התקנת הצנרת, חשוב לעקוב אחרי הוראות ההתקנה בקפידה כדי לוודא שהיא מותקנת כראוי.

בנוסף לצנרת,  ייתכן שיהיה צורך להתקין גם כיור, דוש, דלתות וכו'.

 

שלב 4: גימורים ומראה אסתטי

לאחר התקנת הצנרת, ועם סיום השיפוץ ניתן להוסיף את הגימורים הסופיים. יש שיעדיפו לסגור את הקירות באריחים חדשים. יש שירצו להתקין מראה, להחליף את המושב ואת הכיסוי, להתקין תאורה מתאימה. בקיצור, לכל אחד יש את הגימורים המועדפים עליו.

גימורים נועדו להוסיף אסתטיקה וסטייל לאמבטיה החדשה.

 

שלב 5: בדיקה וביקורת

לאחר השלמת כל שלבי השיפוץ, חשוב לבדוק ולבחון את התוצאה הסופית. מומלץ לבדוק את הצנרת ולוודא שאין נזילות או תקלות. ניתן לבדוק את התאורה וודא שהיא פועלת כהלכה, או את המראה כדי לראות שאין סדקים או תקלות קוסמטיות.

בשלב זה ניתן לגלות ולתקן כל תקלה שמתגלה במהלך הבדיקה.

 

לסיכומו של דבר

שיפוץ אמבטיה בעצמך הוא פרויקט מרתק ומאתגר. יש לתכנן ולתקצב את הפרויקט, להרוס ולהסיר חומרים ישנים, להתקין את הצנרת (וכל דבר אחר שרוצים), לבצע גימורים ולבדוק את התוצאה הסופית.

 

ייעוץ לגבי שיפוץ אמבטיה עשה זאת בעצמך

נכנסים לדירה חדשה? משפצים דירה קיימת? בקדם קרמיקה ישמחו ללוות אתכם מראשית התהליך ועד אחריתו במתן ייעוץ מקצועי, יעיל, מאיר פנים המבוסס על שנות ניסיון רבות ואלפי פרויקטים מוצלחים.

לעובדי החברה ניסיון רב בשיתוף פעולה עם אדריכלים, מעצבי פנים וקבלנים בשיווק מוצרי קרמיקה, גרניט פורצלן וכלים סניטריים ממיטב היצרנים והמותגים הפעילים בשוק והתאמתם לבית הלקוח והסיגנון העיצובי המתאים לו.

קדם קרמיקה הינו עסק משפחתי המשרת שלושה דורות של לקוחות מרוצים. בית העסק הוקם בשנת 1952 בידי מר דוד קליגר ז"ל, מנוהל ע"י בתו ומופעל ע"י משפחתה הקרובה. כבית עסק משפחתי, מעניק קדם קרמיקה ללקוחותיו יחס אישי, חם ואכפתי.

בקדם קרמיקה לקוח הוא בן משפחה. כך הוא המוטו ולאורו פועל בית העסק. כחלק ממשפחת קדם קרמיקה, המחירים והיחס מהם תיהנו כלקוחותינו יהיו הגונים ומקובלים, שכן שביעות רצונכם היא שעומדת לנגד עיני החברה וחרוטה על דגלה המקצועי.

להתייעצות מקצועית התקשרו: : 03-6871442.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן