חיפוי אמבטיה – קרמיקה לקירות במקלחת

חיפוי חדר האמבטיה

האמבטיה היא אחד החדרים החשובים ביותר בבית, זאת משום שהוא נמצא בשימוש תכוף על ידי בני המשפחה ולעיתים גם על ידי אורחים. כאשר נכנסים לחדר האמבטיה, הדבר הראשון שרואים הוא מה שנמצא בגובה העיניים. לכן, אין ספק שבחירת האריחים לטובת חיפוי קירות אמבטיה משמעותית במיוחד והיא זו שתכתיב מה שהחדר ישדר ומה תהיה התחושה בו. אך יש לציין כי חיפוי קרמיקה לאמבטיה לא נועד רק ליופי, אלא יש לו גם תפקיד חשוב בשימור והגנת הקירות מפני נזקי רטיבות והתפתחויות של עובש ופטריות.

כיום, היצע האריחים לטובת חיפוי מקלחת הוא גדול מאוד, על מנת שלא להתבלבל ולבחור בצורה הנכונה ביותר, תוכלו להיעזר במידע וההסברים שיפורטו במאמר הבא.

 

חיפוי קירות מקלחת – הסבר מפורט

על מנת להכיר את סוגי חומרי הגלם השונים ובחירת הסוג שיותר יתאים לחיפוי קירות אמבטיה, מומלץ ללמוד על כל אחד מהם. להלן פירוט קצר על כמה מחומרי גלם השכיחים:

קרמיקה לקירות – אריחים מסוג זה אידיאליים עבור חיפוי למקלחות, חדרי אמבטיה וחדרי שירותים, אך גם עבור חיפוי מטבחים, חדרי כביסה, מרתפים וכל חלל אחר שעלול להינזק מלחות ורטיבות. מדובר באריחים חזקים, עמידים, צפופים, ללא נקבוביות, עובדה שהופכת אותם לעמידים בפני כתמים שונים, שריפה והחלקה. האריחים מגיעים במגוון גימורים כמו גימור מבריק, מט וכדומה. יתרון בולט של אריחים אלו, הוא שקל מאוד לנקותם ולתחזק אותם. במידה וגם הצנרת שבתוך הקירות תתוחזק בצורה ראויה, אריחי הקרמיקה יכולים להחזיק מעמד ולשרת אתכם שנים רבות.

אריחי גרניט פורצלן – כשמדובר על אריחי חיפוי גרניט פורצלן לא ניתן להתעלם מהיתרון העיקרי בעיצוב ובהתאמתם הן לחללי פנים והן לחללי חוץ. אריחים מסוג זה צפופים ומסיבים יותר יחסית לאריחי הקרמיקה, מתאימים לחיפוי כל קיר או ריצוף בבתים פרטיים, לרבות חיפוי קיר למקלחת. מכיוון שאריחים אלו נחשבים לחלק מקבוצת אריחי הקרמיקה, הינם בעלי אותן יתרונות שהזכרנו קודם – עמידות לכתמים, לשריפות ולמים וקלים מאוד לניקוי.

אריחי אבן – סוגי האבן לחיפוי הנפוצים ביותר הם שיש, אבן גיר, צפחה וגרניט, אשר כולם מגיעים במגוון דוגמאות וגדלים. יש לציין כי אריחי אבן טבעית הינם בעלי נקבוביות, עובדה שחושפת אותם למים, נוזלים וכתמים. לכן, במידה ובחרתם בסוג זה לחיפוי, יש לאטום אותם לאחר התקנתם ולתחזק את האיטום מדי תקופה. מומלץ להימנע ממצבים בהם אריחים אלו יבואו במגע עם כימיקלים וחומרי ניקוי העלולים לפגוע בהם. כמו כן יש לציין כי במידה ואתם מבקשים ליצור מראה אחיד, מומלץ שלא לבחור באריחים מסוג זה, מכיוון שאין אריח אבן שזהה לאריח אבן אחר.

אריחי מוזאיקה – אריחים אלו אידיאליים ליצירת חיפוי קירות בעל מראה ייחודי. הינם קטנים מאוד ולכן ניתן להשיג באמצעותם דוגמאות ייחודיות ובלעדיות לחדר האמבטיה. במידה ותשתמשו באריחי מוזאיקה מזכוכית, יהיה גם קל יחסית לנקות אותם, אך חשוב לזכור שככל שהאריח יותר קטן, כך יש צורך ביותר רובה שהיא גם מתלכלכת במהירות וגם מקשה על הניקיון.

חיפוי קירות אריחים לאמבטיה – טיפים שימושיים

  • סוג אחד או שילוב – יש לציין שאמנם ניתן לבחור סוג אחד לחיפוי קירות חדר האמבטיה, אולם ניתן גם לשלב מספר חומרי גלם יחדיו, לדוגמא אריחי קרמיקה בשילוב חיפוי זכוכית. שילוב כזה יכול לשדרג את מראה חדר האמבטיה ולקבל מראה ייחודי ובלעדי.
  • גובה החיפוי – גובה חיפוי הקירות הינו סוגיה בפני עצמה. יש אנשים שמעדיפים שהחיפוי יכסה את כל גובה הקיר, בטענה כי גובה כזה של חיפוי המגיע עד התקרה נותן תחושה של מרחב גדול, אך לעומתם ישנם כאלה שיעדיפו לחפות את הקירות עד לגובה מסוים ולא את כל הקיר. במידה ואתם מחליטים שלא לחפות את כל גובה הקיר, מומלץ להתקין את החיפוי לפחות עד לגובה של כ-1.5 מטר, כאשר את המשך גובה הקיר מומלץ לצבוע בצבעים ייעודיים, על מנת שלא ייווצרו אזורים שיצטברו בהם לחות, מים ולכלוך.
  • גודל האריחים – כאשר בוחרים בחיפוי קירות אמבטיה, יש חשיבות לקחת בחשבון את גודל החדר. אמנם אריחים גדולים בעלי נראות מדהימה על הקירות ומעניקים מראה יותר גדול וגימור ללא רבב, אך במידה ואתם בכל זאת מעדיפים אריחים קטנים יותר, מומלץ לשקול אריחים בעלי צורה יותר מעוגלת או אריחים מסוג מוזאיקה.
  • התאמת הסגנון העיצובי – החלק המורכב בבחירת האריחים הוא התאמת הצבעים והסגנון שלהם לכל חלל. הודות למגוון הגדול ולהיצע הרחב של הדוגמאות והצבעים של כל אחד מסוגי חומרי הגלם לחיפוי הקירות, ניתן לעצב ולהתאים את סגנון החיפוי לסגנון העיצובי של כל הבית או לחלופין להעניק לחדר מראה ייחודי שאינו מתכתב לסגנון העיצובי של שאר חדרי הבית.
  • תקציב – השיקול הכלכלי תמיד בעל משקל, אך גם במקרים בהם התקציב מוגבל ולא מאפשר לחפות את כל קירות האמבטיה, ניתן לצבוע את הקירות בצבעים ייעודיים ולהעניק מראה ייחודי לקיר יחיד (ככל הנראה הקיר עם האמבטיה או המקלחון עצמם), אשר אותם יש צורך לחפות כך או כך על מנת להגן על הקירות מפני נזקי רטיבות או לחות.
  • איכות – חשוב ביותר לבחור בחומר גלם איכותי ועמיד לאורך זמן. על מנת להבטיח זאת, מומלץ לרכוש את חומרי הגלם מחברה מקצועית ואמינה המומחה בכל הקשור לאספקת חומרי גלם לטובת חיפוי קירות

 

חיפוי קירות אמבטיה תמונות – קדם קרמיקה

נכנסים לדירה חדשה? משפצים דירה קיימת? אנו בקדם קרמיקה נשמח ללוות אתכם מראשית התהליך ועד אחריתו במתן ייעוץ מקצועי, יעיל, מאיר פנים המבוסס על שנות ניסיון רבות ואלפי פרויקטים מוצלחים. לעובדינו ניסיון רב בשיתוף פעולה עם אדריכלים, מעצבי פנים וקבלנים בשיווק מוצרי קרמיקה לחיפוי, גרניט פורצלן וכלים סניטריים ממיטב היצרנים והמותגים הפעילים בשוק והתאמתם לבית הלקוח והסגנון העיצובי המתאים לו.

 

לכל שאלה וייעוץ צרו אתנו קשר:

טלפון 03-6871442 :

פקס: 03-6395584

אימייל: a6871442@bezeqint.net

סגירת תפריט
דילוג לתוכן